طراحی و مهندسی معکوس بردها

– طراحی بردهای فرکانس بالا و فرکانس پایین

طراحی بردهای فرکانس بالا و فرکانس پایین از جمله فعالیت هایی است که نویان مدار از بدو تاسیس مشغول به آن بوده و با هدف کمک به صنعت کشور و افزایش تولیدات داخلی و رقابت با محصولات خارجی قدم به این عرصه نهاده است. تیم طراحی این شرکت به واسطه تجربه چندین ساله خود توانسته سفارشات طراحی تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی داخلی را با رعایت اصول طراحی، انجام داده و محصولاتی مطمئن و با دوام را به دست مصرف کننده نهایی برساند.

کلیه طراحی ها با نرم افزار آلتیوم  (Altium Designer) صورت می گیرد.

انواع بردهای الکترونیکی شامل:

  • برد مدار چاپی یک لایه

در حال حاضر مدار چاپی یک لایه (Single-Side PCB) به عنوان کم هزینه ترین پلتفرم PCB است که بیشترین حجم سفارش را در صنایع مختلف کشور به خود اختصاص داده است. در این نوع بردها لایه مسی فقط در یک سمت برد (معمولا سمت پشت – Bottom) قرار دارد.

  • برد مدار چاپی دو لایه

با قرار دادن لایه مسی در دو طرف برد و ارتباط از طریق سوراخ های رابط (Via) بین دو لایه، مدار چاپی دولایه (Double-Side PCB) امکان استفاده بهینه از فضا را فراهم می کند. در این نوع بردها لایه مسی در دو سمت برد قرار دارد. و در صورتی که نیاز باشد میتوان چینش قطعات را نیز در دو سمت برد انجام داد.

  • برد مدار چاپی چند لایه (مولتی لایر)

در مواردی که نیاز به استفاده از فضای بیشتر در ابعاد کوچکتر باشد، طراحی برد مولتی لایر (Multi Layer PCB) توصیه می شود. مزیت برد مولتی لایر علاوه بر کوچک سازی محصول، افزایش کیفیت خروجی و کاهش اثرپذیری نویز از محیط می باشد. کارشناسان ما قادرند تا 64 لایه طراحی برد را انجام دهند.

 

– شبیه سازی سه بعدی برد الکترونیکی

شبیه سازی سه بعدی (3D) برای طراحی بدنه مکانیکی امری لازم و ضروری است تا قبل از تولید از صحت بدنه مکانیکی اطمینان حاصل کرد. به کمک این روش، نمونه مونتاژ شده برد را بصورت شبیه سازی شده در اختیار طراح مکانیک قرار داده تا از رعایت شدن کلیه الزامات مکانیکی (از قبیل محل اسپیسرها، کانکتورها، محل نمایشگرها، ابعاد برد، بررسی اینکه آیا ارتفاع بلندترین قطعه روی برد، بدون برخورد با مانعی داخل بدنه قرار میگیرد و…) اطمینان حاصل کرد.
در صورتیکه نیاز به طراحی سه بعدی برد مدار چاپی داشته باشید کارشناسان ما بعد از طراحی برد مدار چاپی PCB، شبیه سازی سه بعدی را طراحی کرده و در اختیارتان قرار می دهند.

– طراحی بدنه مکانیکی

بعد از اینکه برد مدار چاپی طراحی و تولید و مونتاژ شد، باید داخل یک بدنه مکانیکی قرار گیرد. رعایت الزامات بدنه مکانیکی (نظیر محل قرارگیری اسپیسرها، کانکتورها، ابعاد برد، مکان LEDها و سایر نمایشگرها مانند سون سگمنت ها و…) هنگام طراحی برد مدار چاپی امری ضروری است که باید تبادل اطلاعات بین طراح بدنه مکانیکی و طراح برد مدار چاپی بصورت مداوم برقرار باشد.

طراحی بدنه مکانیکی با نرم افزار Solid Works صورت می گیرد.

 

 

– مهندسی معکوس بردهای خارجی

یکی از راههای خروج از وابستگی به محصولات خارجی و رسیدن به محصولات پیشرفته استفاده از دانش فنی شرکت های بزرگ دنیا می باشد. امروزه کشور های در حال توسعه برای داشتن تکنولوژی های نو، استفاده از مهندسی معکوس را برای کوتاه کردن مسیر پیشرفت انتخاب نموده‌اند. نویان مدار با گرد آوری متخصصان و مهندسین برق به منظور طراحی مجدد بردهای الکترونیکی صنایع مختلف کشور، توانسته است گام موثر و خوبی در زمینه  انجام مهندسی معکوس (Reverse Engineering) برد های الکترونیکی چند لایه (Multi-layer Electronic Board) برداشته و اقدام به ارایه خدمات به شرکت ها و بخش های مختلف صنعت کشور نماید.

خدماتی که شرکت می تواند ارایه نماید عبارتند از:

– طراحی و مهندسی معکوس برد های الکترونیکی چند لایه در زمینه های مختلف:

  1. طراحی و مهندسی معکوس بوردهای تجهیزات نظامی (Military Equipment)
  2. طراحی و مهندسی معکوس بوردهای مخابرات (Telecommunications)
  3. طراحی و مهندسی معکوس بوردهای مهندسی پزشکی (Biomedical Engineering)

– جایگزینی برد های قدیمی یا برد هایی که فایلهای آن ها از بین رفته با برد های جایگزین و ارتقا یافته

– تبدیل فایل های PDF و Gerber به PCB

– ارائه مستندات و نقشه های طراحی به صورت کاملاً مفهومی و تفکیک شده قابل استفاده برای هر سازنده

– طراحی و مهندسی معکوس بدون محدودیت در تعداد لایه ها

– تبدیل بردهای THD به SMD

 

چنانچه برای پروژه های خود به طراحی مدار خاصی نیاز دارید نویان مدار قادر است تا پس از بررسی درخواست شما، در صورت امکان، مدار مورد نیاز شما را با دقت و کیفیت بالا طراحی نماید. کارشناسان ما پس از بررسی شماتیک طرح مشتری یا نمونه اولیه آن مراحل طراحی برد را با استفاده از بروزترین نرم افزارهای طرحی انجام می دهند و مدار طراحی شده بعد از تست و تایید نهایی کمیّت و کیفیت مورد نظر مشتری توسط کارشناسان و سفارش دهنده وارد مرحله تولید PCB می شوند.

جهت سفارش درخواست خود را به ایمیل sales@noyancircuits.ir ارسال نمایید.